Apa kes?

Aku ni cepat terasa. Kadang-kadang orang tak cakap pasal aku tapi aku keep on feeling so awkward patu emo tak memasal sebab baca status update atau blog orang lain pasal diri dorang. Macam beberapa minit yang lalu, aku baca blog minah blogger yang agak femes among all bloggers, dia menyatakan rasa stress dalam jiwa dia pasal orang cakap wajah dia cantik tapi badan hancur.

Kat sini, aku bukan nak cakap aku cantik ke, dia cantik ke, badan solid molid ke hancur ke apa ke. TAPI at times ada jugak aku rasa macam tu. Sebabnya, bila dilahirkan dengan body figure dan tulang rangka yang besar. Tapi, aku rasa tak perlu lah Noe, ko nak rasa sampai low self-esteem macam tu.

Aku takkan cakap aku faham perasaan kau sebab nya, tiada siapa kat dunia ni akan faham perasaan orang lain sebab masing-masing melalui pengalaman yang berbeza. Memang ramai manusia kat dunia ni yang takde hati perut, sensitiviti terhadap orang-orang yang ada extra talent/body figure ni.

Kalau bab-bab ni, memang aku boleh chill as compared to the other situation. Aku peduli hape orang nak cakap aku pungkoq besaq ke, aku lagi besar dari boifrenk aku ke, aku gigantic ke sebab to be honest, I am pleased with the face God has given me. Dan yang pastinya, ada banyak pros dari cons kalau berangka besar ni.

Bukan nak gebang ke cakap lebat ke laa tapi Alhamdulillah, sebabkan aku ni berangka besar laa orang tak berani nak buat macam-macam (raba, pegang, etc) kat aku dalam tren. Dibuatnya tangan dia merayap, memang kat situ jugak aku bagi siku. Apa lagi? Takut kena ngorat dengan rempit-rempit keding? Takde hal. Flaunt kan saja body figure ko sambil bermuka ketat. InsyaAllah, lari lah diorang.

Pros yang lain termasuklah jugak dengan orang nak paksa ko beli barang (salesperson) kat shopping mall. Ko lagak jek dengan wajah not interested ko, memang dorang lari. Kalau rasa-rasa diorang tengah make fun pasal ko sebab badan ko "hancur", give them the look!

For sure, bersepah larinya.

Cons? Alaa paling-paling pun ko rasa down sekejap (or probably lagi lama) tapi eventually, bila ko find out again apa accomplishment ko ada dan compare dengan manusia mulut longkang yang kutuk ko tu, mesti self-confidence menggunung balik.

In brief, aku nak cakap takyah down sangat la dengan apa orang nak kata. Memang badan aku hancur, so? Apa masalah ko? Tak suka? Butakan mata ko siyal aku tak kacau hidup mu!

Comments

Popular Posts