AMARAN: ENTRI BAGI MUNTAH HIJAU

Ramai orang sering berkata, "kalau lah boleh aku pergi balik ke masa yang lalu" yang aku jugak selalu ucapkan dulu.

Tapi, sekarang bila aku fikirkan kembali untuk apa? 70% masa yang lalu hanya dihabiskan dengan kesedihan, kelalaian, ketidakmatangan. Aku nak cepatkan masa supaya aku boleh lihat masa depanku; siapa imam yang bakal membimbingku, siapa suami yang akan memberi nafkah kepadaku, siapa bapa kepada anak-anakku, siapa menantu yang akan menjaga anak ibu dan ayahku ini, siapa anak-anakku, itu yang pasti.

Malam ni, berkumpul lagi sekelian ayam, tajuk diskusi pun macam biasa, planning untuk vacation, siapa nak kahwin dulu, plan perniagaan emas, dan topik yang selalu tiada penghujung, berakhir dengan tanda tanya, "bila kita semua nak kahwin, dan dengan SIAPA kita nak kahwin?" yang setiap kali akan buat aku rasa sedikit down.

Janji pada diri aku tetap sama, cekalkan jek hati, tahun ni, kepala fikir karier, fikir kerja, fikir macam mana nak tolong mak ayah jadik lebih kaya (lebih?), tahun depan baru gelabah fikir yang lain ngam?

Walaupun aku pura-pura tegar dan macho, sedikit sebanyak impak tempias rasa sunyi memang ada. Lagi-lagi bila Aiman Azman dan Mas (isteri) serta anak mereka, Aqil ikut bersama dengan dinner malam ni. Terbayang-bayang dalam fikiran, bestnya kalau ada suami/anak join sekali! Dengan geram tengok baby Aqil yang kecik2 dah pandai melaram. Stroller je dah dekat RM2k!

Then again, janji dalam hati kena full with determination, next year baru gelabah (itu pun kalau ada next year)!

Ya Allah, semoga cepat sampai jodohku, semoga cepat dapat ku lihat cahaya mataku. Amin!

Comments

  1. Definition of tragedy :
    to turn back time and have all that i want to only realize that i loose that which most i love.

    Your right, the future, when is our future going to appear.

    PS: damn anak aiman kekeck dah ada PHAT ride, gempaaaks~

    ReplyDelete
  2. owh yeah, **MUNTAH, Lap Muntah**

    Amiiiiiiin~

    ReplyDelete

Post a Comment

Leave your thoughts here:

Popular Posts