Curious tak sudah-sudah

Aku pernah cakap tak yang curiosity level aku sangat tinggi? Kalau tak, meh makcik nak announce to the whole world pasal benda ni. Memang undeniable yang curiosity aku tahap langit when it comes to things yang aku tak pernah dengar/lihat lepas tu sedang sibuk diperkatakan dalam perbincangan dengan kawan-kawan. Termasuklah jugak updated status di Facebook dan Twitter ye.

Kenapa yang aku sibuk mengomel pasal curiosity and being curious ni?

Well, benda ni memang sejak azali lagi. Pernah sekali dulu aku suspicious gila dengan makanan kucing (baik yang tuna-look atau yang biskut tu), aku pergi rasa makanan kucing tu. Of course lah kan, sejak dari kejadian bangang tu, aku benci keropok perisa ikan dan tuna dalam tin. Menyesal tak sudah dibuatnya.

Tapi dalam pada trying for the sake of nak hilangkan rasa curious ni, ada jugak yang mendatangkan kebaikan dan rasa "nasib-baik-try!". Aku selalu jugak berpegang pada prinsip, baik try daripada menyesal tak pernah try langsung.

Okay sebelum tu. Sebelum korang pulak suspicious dengan aku pasal aku pernah try benda-benda yang beyond dari halal dan toyyiban ni, aku nak mengaku yang aku bukan manusia sempurna atau sentiasa baik. Seperti yang aku cakap ada yang tasting for curiosity yang aku tak suka so telah dihentikan serta-merta dan ada jugak yang mendatangkan kebaikan kepada aku. Antara kebaikan yang aku peroleh ialah;

menonton cerita ni.

Yes, Nora Elena. Walaupun aku rasa yang titlenya patut ditukar kepada Seth Tan. (Haha)

Serious cakap, 3 episod pertama aku rasa nak gores screen laptop aku sebab tak dapat terima kesengalan plot, skrip dan lakonan para pelakon dalam cerita ni. TAPI, lepas episod 8 atau 9, aku dah tangkap jiwang, fallen hard dekat Seth Tan aka Aaron Aziz.

Aaron memang taste aku. Dengan badan sasa, mata dia, bad-ass looknya, suara dan pelat Singaporeannya, memang kalau aku tengok dia, aku surely berangan jadik bini dia. Dalam Nora Elena ni pulak, Aaron sekali lagi berjaya men-tackle hati aku.

Serius cakap, aku skeptical gila dengan the fact that ada lagi ke lelaki yang romentik super macam Seth Tan kat real life ni? Aku tau takde UNLESS bini/gefren dia super cun dan hot.

So, aku akan teruskan menonton cerita yang hangat diperkatakan dalam status member-member kat Facebook ni sampai lah last episodnya. And I'll pray that one day, kalau aku ada boifren atau suami, aku nak yang penyayang macam Seth Tan dalam Nora Elena ni (walaupun ada kemungkinan yang dia yang rogol Nora Elena masa muda-muda dulu, so aku taknak lah part yang tu).

Oh, Aaron Aziz, kenapa ko tak jumpa aku sebelum ko jumpa wife ko tu eh? Oh ye, lagi aku turn on dengan Aaron Aziz sebab apa tau? Sebab ni.


HAHAHA.

Comments

Popular Posts