Nak tahu tak?

Musim mengantuk dah tiba.

Musim ni memang selalunya antara benci dengan tak benci jek rasanya. Di suatu hujung di meja Jasin (bukan nama sebenar), musim cuti semester dah tiba tapi di hujung lagi satu, di meja Man-jay (bukan nama sebenar jugak), musim marking, grading dah tiba. Dan di meja aku pulak, tekanan jiwa dan perasaan dengan para pelajar yang masih berhutang assignments, presentations dan FINAL EXAM sedang berleluasa.

Di musim ini jugak lah di mana musim para guru Mat Saleh berasa sangat dengki sebab anytime jek yang kami di LEC ni akan pergi bercuti atau berdengkur sambil ber-FB/youtube di pejabat. Mereka akan berasa benci melihat kami goyang kaki sebab mereka masih ada kelas yang harus mereka pergi. Musim ini jugak adalah musim paling menggembirakan aku. Sebab aku memang suka diorang dengki. Feed pride aku.

Dalam kulit kacang (in a nutshell), aku pun teruja dengan pengakhiran semester ni. Lepas ni bulan puasa. Lepas tu, raya! Tunggu dalam 4 bulan, aku nak pulang ke tanah air aku pulak! Mau nya tak happy!

Ok dah aku nak sambung caci maki dengan pena merah kat kertas peperiksaan dan assignments bebudak malang ni.

Chiao.

Comments

Popular Posts